iotswc-blog-manufacturing

درک تولیدکنندگان از ارزش اینترنت اشیا در مدت یک سال ۱۴٪ کاهش می‌یابد.

در ۲ دقیقه این متن را بخوانید

با وجود اینکه تقریبا دو سوم (۶۳ درصد) تولید کنندگان در سال گذشته با کاهش ظرفیت رقابت می‌کنند، اینترنت اشیا هنوز نتوانسته است هدف بلند مدت خود را از مرحله‌ی «قصد داشتن» به «تصمیم‌گیری» به تصویب برساند.

گزارش Ubisense نشان می‌دهد، ۴۳٪ از تولیدکنندگان، ارزش اینترنت اشیا را نمی‌فهمند، در حالی که این رقم در سال گذشته فقط ۲۹٪ بود.

اینترنت اشیا مدت طولانی است که به عنوان ابزاری برای جبران بهره‌وری، برنامه ریزی، اتوماسیون، انرژی، تعمیر و نگهداری، استفاده و حتی در بهترین زمان‌ها ارتقا یافته است. با این وجود، علی رغم اینکه ۷۴٪ از پاسخ دهندگان موافقت می‌کنند که مایل‌اند دوره‌های چرخه‌ی کاهش یافته در فرآیند مونتاژ خود را مشاهده کنند، تصمیم گیرندگان کمتری نسبت به قبل از جهانی شدن، ارتباط بین اینترنت اشیا و این مزیت رقابتی را مشاهده می‌کنند. در حال حاضر تنها ۶۳٪ این اتصال را برقرار می کنند، در حالیکه در سال گذشته ۷۰٪ بود و در سایر مزایای پیشنهادی نیز روند نزولی مشابهی مشاهده شد.

گزارش Ubisense، “یک سال از دست رفته برای اینترنت اشیا در صنعت، برابر با آغاز کارهای سخت است”، با مطالعه ۳۰۰ مسئول و مدیران سطح بالاتر از جامعه‌ی تولیدی صنعتی، در سراسر انگلیس، ایالات متحده آمریکا، فرانسه و آلمان ارائه شد. در میان پاسخ دهندگان بیش از یک سال گذشته، نگرانی‌های اولیه ریشه دار شده است، از جمله بی ربط شدن اینترنت اشیا؛ زیرا فرایندهای تولید آن‌ها بسیار منحصر به فرد است (تقریبا ۱۸ تا ۲۱ درصد)، یا بعید است که بازده بازگشت سرمایه مثبت داشته باشند (۱۶ تا ۱۹ درصد).

به همین ترتیب، ارائه دهندگان خدمات اینترنت اشیا باید از این آمار و فرصت استفاده کرده و اطلاعاتی را در مورد مکانی که ارتباطات آن‌ها با اینترنت اشیا از دست رفته است، مرور کنند. استیون منیفولد، مدیر ارشد بازاریابی در Ubisense می‌گوید: “اغلب اوقات، اینترنت اشیا به عنوان یک وعده آینده نگرانه در جایی از افق دیجیتال قرار می‌گیرد و برای بسیاری، این فقط با چالش‌های فعلی و واقعی آن‌ها در مورد فرایند مونتاژ مطابقت ندارد”.

همه چیز از دست نرفته است، با این وجود تقریباً نیمی از آنها (۴۶٪) از تولیدکنندگان گزارش کردند که با کشف اینکه همتایان اینترنت اشیا را گسترش داده‌اند، هنوز احساس عقب ماندن می‌کنند.

منیفولد تایید می‌کند: “این گزارش به جای بی علاقگی طولانی مدت، سرخوردگی کوتاه مدت را برجسته می‌کند. متأسفانه، تولیدکنندگان جهانی در زمانی که بیشتر به اینترنت اشیا نیاز داشتند، به توانایی بالقوه آن اعتماد نکردند. و این برای ارائه دهندگان راه حل‌های اینترنت اشیا بهتر است تا مشکلات نمونه‌های واقعی برطرف کنند و عملکرد بهتر اینترنت اشیا را نشان دهند. که این «سال از دست رفته» به یک «فرصت از دست رفته طولانی مدت» برای تولید تبدیل نشود”.

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram