businessman-holding-smart-home-interface-with-icon-stats-data-3d-rendering-1536x723

تأثیر مثبت Covid-19 بر بازار اتوماسیون خانگی

در ۲ دقیقه این متن را بخوانید

بازار اتوماسیون منازل هوشمند در سال‌های اخیر با سرعت زیادی پیشرفت کرده است، روندی که توسط Covid-19 تا حد زیادی تسریع شده است و این واقعیت که مردم به دلیل محدودیت‌های اعمال شده مجبور شده‌اند زمان بیشتری را در خانه های خود بگذرانند. این به نوبه خود تولید کنندگان بیشتری را ترغیب به ورود به این بخش از کسب‌و‌کار کرده است.

این بازار وارد جریان اصلی شده و هم اکنون طیف وسیعی از محصولات اتوماسیون خانگی از سطح اولیه گرفته تا متوسط مورد تقاضای بازار بوده، که این تقاضا هزینه کمتر تولید را به دنبال داشته است. از طرفی به دلیل ورود شرکت‌های بیشتر به بازار و افزایش فروش آنلاین و اینترنتی، در دسترس بودن آنها به شدت گسترش یافته است.

دسترسی به دستگاه‌های خانه هوشمند به دلیل رشد مداوم نفوذ انواع سیستم‌های مخابراتی باند پهن پرسرعت در میان خانوارها و همچنین افزایش مداوم تعداد افرادی که تلفن‌های هوشمند دارند، به طرز چشمگیری افزایش یافته است. هم ‌اکنون درصد بیشتری از کاربران اینترنت در جهان را دارندگان دستگاه‌های تلفن همراه تشکیل می‌دهند.

به نظر می‌رسد که صاحبان جوان خانه‌ها بیشترین تمایل را به سمت خانه های هوشمند دارند، اگر چه به لحاظ سطح درآمد در بعضی مواقع با محدودیت‌های رو‌به‌رو شوند. با این وجود، این گروه سنی به دلیل آشنایی بیشتر آنها با فناوری، احتمالاً به نمایندگی از گروه هدف اصلی مصرف کننده ادامه خواهد داد.

Abdul Tantouch، از اعضای گروه بازار موسسه‌ی تحقیقاتی AMA، در این باره اظهار داشت: “پیشرفت‌های اخیر در فناوری و نوآوری به بهبود تصور غلط هزینه مانع رشد بازار اتوماسیون خانگی می‌شود، کمک کرده است، اما همچنان که تولید‌کنندگان به نگرانی‌های مصرف کننده مانند توسعه سیستم‌هایی که به سیستم موجود تبدیل می‌شوند، رسیدگی می‌کنند. سیستم‌های اتوماسیون با حداقل هزینه‌های اضافی و همچنین پیشرفت‌های فناوری در امنیت داده‌ها به رشد مداوم بازار اتوماسیون کمک کرده‌اند. انتظار می‌رود به دنبال کاهش شدید همه‌گیری در سال ۲۰۲۳، بازار اتوماسیون خانگی رشد دو رقمی داشته و به رشد پیش بینی شده ۴۷٪ تا سال ۲۰۲۵ دست یابد.”

صرفه جویی در هزینه های اتوماسیون خانگی، مانند صرفه جویی در انرژی، یکی دیگر از فاکتورهای مهم موثر در جذب است. با افزایش اتصال از طریق توسعه فناوری اینترنت اشیا (IoT)، دستگاه‌ها می‌توانند با کمک هوش مصنوعی (AI) در مورد عادت‌های افراد خانه‌دار بیشتر بیاموزند و نحوه اداره کارآمدتر خانه‌ها را بررسی کنند.

در سال ۲۰۲۱، انتظار می رود بازار پس از افت فروش ناشی از Covid-19، با رشد حدود ۶ درصدی، به رشد قبلی خود بازگردد. طبق پیش‌بینی‌ها در بلند مدت، رشد سالانه باید افزایش یابد زیرا آگاهی و نفوذ مصرف کننده از مزایای اتوماسیون خانگی افزایش می یابد. بخش اعظم این رشد در آینده احتمالاً از کف بازار دستگاه‌های IoT خانه‌های هوشمند شروع خواهد شد، به ویژه از سیستم‌های سطح متوسط و یا حتی پایه‌ایی مدیریت مصرف انرژی در خانه‌ها آغاز خواهد شد.

منبع:

https://www.iot-now.com

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram