image-01-s020-lora-sonova-press-4800x2700px_hires

مراقبت از شنوایی در عصر اینترنت اشیا

در ۱۱ دقیقه این متن را بخوانید

پیشرفت سریع فناوری، دوران جدیدی را در نحوه تعامل ما با جهان پیرامون معرفی کرده است. می‌‌توان دستگاه تنظیم دمای خانه خود را از محل کار خود کنترل کرد. ردیاب‌‌های آمادگی جسمانی پوشیدنی به افراد کمک می‌‌کنند که روزانه چند قدم بردارند. حتی می‌‌توان با درخواست از یک دستگاه رومیزی از آب و هوا مطلع شد. این حالت ارتباطی افزایش یافته به اینترنت اشیا (IoT) معروف است و برای کسانی که مشکل کم‌‌شنوایی دارند نیز نویدبخش است.

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، حدود ۴۶۶ میلیون از مردم در سراسر جهان مشکل کم‌شنوایی دارند. پیش‌‌بینی می‌‌شود این تعداد تا سال ۲۰۵۰ به ۹۰۰ میلیون نفر افزایش یابد. افراد به دلیل چالش‌‌ها و مشکلات شنوایی، ممکن است در گذشته احساس کناره‌‌گیری یا انزوا داشته‌‌اند، اما IoT اکنون آنها را قادر می‌‌سازد تا با روشهای کاملاً جدیدی با دنیای بزرگتر ارتباط برقرار کنند. دستگاه‌‌های شنوایی بزرگ آنالوگ مربوط به گذشته است و سمعک‌‌های امروزی دیگر فقط به تقویت صدا محدود نمی‌‌شوند. آنها امروز تبدیل به دستگاه‌‌های هوشمند پیشرفته‌‌ای شده‌‌اند که می‌‌توانند با ابزارهای دیگر ارتباط برقرار کنند تا نحوه زندگی روزمره افراد با نقص شنوایی را در جهت مثبت تغییر دهند.

انعطاف پذیری و اختیار بیشتر

در طول روز ممکن است لازم باشد که کاربران میزان صدا را تنظیم کنند یا تنظیمات سمعک خود را تغییر دهند. به طور سنتی، این کار آنها را ملزم می‌‌کند تا سمعک‌‌ها را به صورت دستی تنظیم کنند تا آنها را در تنظیم مناسب قرار دهند یا با استفاده از کنترل از راه دور جداگانه تنظیم کنند. با جدیدترین فناوری متصل، چنین تنظیماتی را می‌‌توان مستقیماً از طریق تلفن هوشمند خود انجام داد در حالی که دیگر نیاز به دستگاه دیگری نیست. مزایای این قابلیت بی‌‌شمار است. برای اولین بار، روشی محتاطانه برای مدیریت شنوایی کاربران فراهم می‌‌کند. کاربران به جای اینکه خود را از یک موقعیت معذور کنند یا منتظر زمان مناسبی برای تنظیم سمعک خود باشند، می‌‌توانند در هر زمان و هر کجا که راحت تر باشد، تنظیمات لازم را انجام دهند. علاوه بر بهبود انعطاف‌‌پذیری و حفظ حریم خصوصی، اتصال سمعک به تلفن‌‌های هوشمند، کاربران را قادر می‌‌سازد تا تنظیمات مربوط به هر موقعیت را در طول روز تنظیم کنند و به آنها این قدرت را می‌‌دهد تا سلامت شنوایی را به دست خود بگیرند.

گوش دادن پیشرفته در همه موقعیت‌‌ها

سمعک‌‌های امروزی به کاربران امکان می‌‌دهند که نه تنها بهتر بشنوند، بلکه از تجربه شنیدن واقعاً بهینه، بدون توجه به آنچه می‌‌خواهند بشنوید، لذت ببرند. این شامل حتی معمول‌‌ترین کارهای روزمره مانند گوش دادن به موسیقی، تماشای تلویزیون و صحبت با تلفن می‌‌شود. به عنوان مثال، با سمعک‌‌های ساخته شده برای iPhone و سایر سمعک‌‌های اتصال مستقیم، هنگامی که کاربران به تلفن هوشمند متصل هستند، آهنگ‌‌های زنگ و هشدارها مستقیماً به هر دو گوش منتقل می‌‌شوند، با این اطمینان که حتی اگر تلفن نزدیکشان نباشد اعلان‌‌ها را بشنوند. این قابلیت در حین تماس‌‌های صوتی نیز کار می‌‌کند‌‌، به کاربران امکان می‌‌دهد صدای شخص دیگر را از طریق سمعک بشنوند و اطمینان حاصل کنند که مکالمات مهم را از دست نمی‌‌دهند.

جفت شدن سمعک‌‌ها با تلفن هوشمند توسط پخش مستقیم آهنگ‌‌های مورد علاقه در هر دو سمعک، روش بهتری برای گوش دادن به موسیقی فراهم می‌‌کند. به جای تلاش برای شنیدن موسیقی یا تغییر صدای دستگاه دیگر، کاربران می‌‌توانید هر زمان و هر کجا که خواستند در یک سطح دسی بل راحت به منظور یک تجربه کاملاً شخصی و لذت‌‌بخش گوش دهند. فناوری جدید سمعک همچنین کاربران را قادر می‌‌سازد تا صدا را از تلویزیون مستقیماً به هر دو گوش منتقل کنند. آنها می‌‌توانند میزان صدا را از طریق برنامه گوشی‌‌های هوشمند، به جای تلویزیون، تنظیم کنند تا رویکرد کاملاً قابل تنظیم دیگری برای کارهای روزمره داشته باشند.

مراقبت از شنوایی در هر زمان و هر مکان

فناوری IoT با معرفی خدمات سلامت از راه دور (telehealth) چگونگی ارتباط کاربران سمعک با متخصص شنوایی‌‌سنجی را متحول کرده است. از طریق این فناوری می‌‌توانند با متخصص خود از طریق پیام‌‌رسانی یا گفتگوی ویدیویی از تلفن هوشمند خود تعامل داشته باشند. این امر به ویژه برای افرادی که در مناطق دور افتاده زندگی می‌‌کنند، فاقد وسیله حمل و نقل هستند و یا برای رفتن به دفتر متخصص خود مشکل دارند، بسیار مفید است.

فراتر از راحتی، چنین فناوری‌‌ای تأثیر مثبتی در پذیرش و استفاده از سمعک دارد؛ خصوصاً اگر کاربر برای اولین بار از سمعک استفاده می‌‌کند. روزها و هفته‌‌های ابتدایی با سمعک بسیار مهم است و هرگونه نارضایتی یا ناراحتی می‌‌تواند منجر به رها شدن دستگاه‌‌ها شود. این دوره اولیه به تنظیمات مداوم نیاز دارد تا از تنظیمات غلط مانند پژواک و صدای ناهنجار (جیغ) جلوگیری شود. بنابراین، این مسئولیت به عهده متخصص شنوایی‌‌سنجی هنگام قرارهای منظم بیمار است. اگرچه این کالیبراسیون‌‌ها ممکن است فقط چند دقیقه طول بکشد، اما این به معنای سفر بیمار برای کاری است که می‌‌تواند از طریق اینترنت انجام شود. امروزه کاربر می‌‌تواند در اسرع وقت به متخصص خود اطلاع دهد که مشکلی وجود دارد، متخصص می‌‌تواند خدمات فوری را ارائه دهد و حتی سمعک‌‌ها را از راه دور تنظیم کند. آخرین سمعک‌‌ها به متخصصان شنوایی‌‌سنجی اجازه می‌‌دهد داده‌‌ها را از رایانه خود به برنامه موجود در تلفن هوشمند بیمار ارسال کنند. سپس داده‌‌ها از طریق بلوتوث از برنامه به سمعک منتقل می‌‌شوند؛ به متخصص اجازه دسترسی مستقیم به دستگاه پزشکی از هر نقطه در جهان را می‌‌دهد. این یک راه‌‌حل است که باعث صرفه جویی در وقت و انرژی هر دو طرف می‌‌شود. این راه‌‌حل ممکن است جان انسان‌‌ها را نجات ندهد اما کاربران تازه‌‌ی سمعک را از مسافرت‌‌ها و قرارهای غیرضروری نجات می‌‌دهد. فناوری تأخیر کم به این معنی است که بین عملکرد متخصص شنوایی‌‌سنجی و تأثیر کالیبراسیون آنها تاخیر کمی وجود دارد، گویی آنها با بیمار خود در اتاق هستند. با تنظیم دقیق بی‌‌درنگ و از راه دور، متخصصان می‌‌توانند از همان ابتدا رضایت کاربران را تضمین کنند و آنها را برای موفقیت مداوم با سمعک آماده کنند.

شنوایی پیشرفته در دنیای متصل‌‌تر

IoT نحوه تعامل افراد با دستگاه‌‌هایشان را تغییر داده و سمعک‌‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. آنها وقتی به فناوری‌‌های دیگری که هر روز از آنها استفاده می‌‌کنیم متصل شوند، تبدیل به ابزاری قدرتمند برای راحتی بیشتر و تجربه شنیداری بهتر می‌‌شوند. در عصر IoT، جایی که همه چیز برخلاف گذشته بهم پیوسته است، پیشرفت‌‌های جدید در فناوری مراقبت از شنوایی، به افراد کم‌‌شنوا نیز کمک می‌‌کند تا به همان اندازه با هم مرتبط باشند.

جدیدترین سمعک‌‌ها محتاطانه، هوشمند، بی‌‌سیم و دارای قابلیت‌‌های بلوتوث بسیار عالی هستند. تجهیز به IoT همچنین باعث حذف سیم‌‌های دورگردنی بکار رفته در‌‌ سمعک‌‌های قدیمی شده و حس آزادی بیشتری در کاربران ایجاد می‌‌کند. در ادامه چند سمعک IoT محصول شرکت‌‌های مختلف معرفی می‌‌شود. همه این سمعک‌‌ها از فناوری بی‌‌سیم GHz 2.4 استفاده می‌‌کنند.

۱- سمعک شرکت Opn :Oticon

سمعک Opn محصول شرکت Oticon یک سمعک مجهز به فناوری IoT می‌‌باشد که می‌‌تواند به افراد ناشنوا امکان کنترل وسایل خانه هوشمند را بدهد. به گفته Oticon، این دستگاه دارای یک سیستم ارتباطی دوگانه به نام ‌‌TwinLink، است که ترکیبی از پردازش دو گوشی با اتصال به اینترنت، بدون کاهش عمر باتری یا افزایش اندازه فیزیکی می‌‌باشد. Opn اولین دستگاه شنوایی سازگار با سرویس مبتنی بر وبIFTTT  [۱] است که قفل پتانسیل ارتباطات دستگاه متصل را باز می‌‌کند.

Opn می‌‌تواند برای ارتباط مستقیم با طیف کاملی از دستگاه‌‌های متصل مانند زنگ درها، هشدارهای کودک، ردیاب‌‌های دود و سایر فناوری‌‌های مرتبط با سلامت و ایمنی برنامه‌‌ریزی شود. سمعک Opn به اینترنت متصل می‌‌شود و با آن ارتباط برقرار می‌‌کند، این ویژگی به Oticon اجازه می‌‌دهد تا روی اهمیت IoT تمرکز کند که در آن دستگاه‌‌‌‌ها و خدماتی که افراد از نظر سلامتی و ایمنی به آن وابسته هستند به ویژگی‌‌های سرگرمی بیشتر و راحتی پیوند می‌‌خورند. با در نظر داشتن ایمنی و سلامتی، این شرکت اپلیکیشن Oticon ON را ارائه کرد، فناوری جدیدی که جدیدترین نسل سمعک‌‌های Opn را از طریق سرویس آنلاینIFTTT  به بخشی از IoT تبدیل می‌‌کند. به گفته سورن نیلسن، رئیس شرکت Oticon،Opn  جهشی عظیم رو به جلو هم برای سمعک و هم برای IoT می‌‌باشد.

علاوه بر ویژگی اتصال،Oticon  همراه با عملکرد اصلی Opn به عنوان یک دستگاه شنوایی، پیشرفت‌‌هایی کرده است. با استفاده از سیستم پردازش صدای پرسرعتVelox ، کاربرانOpn  می‌‌توانند بدون استفاده از جهت‌‌گیری سنتی، به طور طبیعی مکالمات متعدد را در محیط‌‌های پر سر و صدا دنبال کنند. با استفاده از تجزیه و تحلیل دقیق صدا که بیش از ۱۰۰ بار در ثانیه انجام می‌‌شود، صداهای مهمی مانند گفتار را می‌‌توان از هر جهت پیدا کرد، برای شفافیت مطلوب از نویز پس زمینه جلوگیری می‌‌شود.  Oticonبا ترکیب حوزه شنوایی‌‌شناسی و فناوری و طراحی و ساخت Opn، می‌‌تواند تغییراتی واقعی در زندگی افرادی که از نقص شنوایی رنج می‌‌برند ایجاد کند.

blank

سه مدل سمعک هوشمند Opn

Opn به آسانی به تلفن هوشمند یا دیگر دستگاه‌‌ها متصل می‌‌شود. ویژگی‌‌های اتصال Opn به شرح زیر است:

  • تماس‌‌های تلفنی هندزفری از هر تلفن هوشمند: ابزار کمکی ConnectClip تماس‌‌های هندزفری را آسان می‌‌سازد. این وسیله صدای تماس گیرنده را به سمعک ارسال می‌‌کند در حالیکه میکروفون داخلی آنچه را که فرد کم‌‌شنوا می‌‌گوید به وضوح به تماس گیرنده منتقل می‌‌کند.
  • پخش موسیقی با کیفیت بالای صدای استریو: سمعک تبدیل به یک هدفون بی‌‌‌‌سیم با کیفیت بالا می‌‌شود که موسیقی را مستقیماً از iPhone ،iPad یا iPod پخش می‌‌کند. دیگر دستگاه‌‌های مجهز به بلوتوث از طریق ConnectClip بی‌‌سیم موسیقی پخش می‌‌کنند.
  • پخش صدای تلویزیون: با استفاده از آداپتور تلویزیون Oticon، می‌‌توان صدا را مستقیماً از تلویزیون به سمعک پخش کرد. در نتیجه کاربر می‌‌تواند برنامه‌‌های مورد علاقه خود را با میزان صدای دلخواه خود تماشا کند.
  • تقویت شنوایی با اپلیکیشن Oticon ON: این اپلیکیشن به کاربر اجازه می‌‌دهد که سمعک خود را با ضربه یک انگشت از راه دور کنترل کند. امکان دسترسی به تقریباً گستره نامحدودی از گزینه‌‌های اختیاری اتصال و عملکرد را می‌‌دهد. اجازه تنظیم حجم صدا، تغییر برنامه‌‌های در حال گوش دادن و کمک به یافتن سمعک گم شده را می‌‌دهد. اپلیکیشن از طریق سرویس IFTTT سمعک را قادر به تعامل با به گستره وسیعی از دستگاه‌‌های متصل به اینترنت میکند.
  • اتصال به دستگاه‌‌های مجهز به IFTTT: از طریق IFTTT کاربر می‌‌تواند سمعک خود را با گستره‌‌ای از محصولات و راه‌‌حل‌‌ها از قبیل لوازم خانگی، سیستم‌‌های روشنایی، ایمیل، تقویم و غیره یکپارچه کند.

۲- محصولات شرکت Sonova سمعک‌های: Phonak و Hansaton

آخرین سمعک‌‌های دو برند Phonak و Hansaton متعلق به شرکت Sonova  از فناوری بی‌‌سیم استفاده کرده و به تلفن‌‌های هوشمند، تلویزیون و موارد دیگر متصل می‌‌شوند و پخش صوتی دستگاه‌‌های بی‌‌شماری را ارائه می‌‌دهند. آنها همچنین تماس‌‌های هندزفری را امکان پذیر می‌‌کنند. اپلیکیشن تلفن هوشمند myPhonak امکان دسترسی بی‌‌درنگ متخصص مراقبت شنوایی به سمعک Phonak و تست شنوایی از طریق سمعک را فراهم می‌‌کند. همچنین برند Hansaton نیز اپلیکیشن اختصاصی خود را برای ارتباط تلفن هوشمند و سمعک دارد.

شرکت Semtech تامین کننده‌‌ی نیمه هادی‌‌ وSonova ، یک شرکت متخصص در راه‌‌حل‌‌های نوآورانه مراقبت از شنوایی، به طور مشترک یک مدار مجتمع (IC) فوق العاده کوچک ساخته‌‌اند که راه را برای نسل جدید سمعک‌‌ها با ویژگی‌‌های اتصال پیشرفته هموار کرده است. سیستم رادیویی پیشرفته آنها دارای یک IC به عنوان یک جز اصلی است که امکان پشتیبانی از چندین پروتکل رادیویی در باند GHz 2.4 و همچنین بازدهی موثر در مصرف بسیار کم برق را فراهم می‌‌کند. به گفته مارک سکال، مدیر تحقیق و توسعه بی‌‌سیم درSonova ، پیشرفت قابل ملاحظه‌‌ی فناوری رادیویی و مدیریت انرژی تغییر‌‌دهندگان بازی برای سمعک‌‌ها هستند. این تراشه این امکان را به سمعک‌‌ها می‌‌دهد تا تعدادی از برنامه‌‌هایی که قبلاً در یک سمعک امکان‌‌پذیر نبودند، همه را در مصرف برق کم و ولتاژ تغذیه کم پشتیبانی کنند. کاربردهای احتمالی از اتصال به هر دستگاه صوتی دارای بلوتوث (به عنوان مثال تلفن هوشمند یا تلویزیون) تا جریان صوتی دو طرفه کامل بین سمعک‌‌ها و اتصال به میکروفون‌‌های بی‌‌سیم را شامل می‌‌شوند.

به اعتقاد ژان پل باردین، معاون تحقیقات و توسعه گروه محصولات بی‌‌سیم و سنجشSemtech ، با اجرای فناوری Semtech  و امکان دسترسی به فضای ابری(Cloud) ، این سمعک‌‌ها راه‌‌حل‌‌های متصل با فناوری IoT را که Semtech با فناوری LoRa (شبکه بی‌‌سیم برد بلند و کم مصرف) ارائه می‌‌دهد توانمند کرده‌‌اند.

blank

سمعک هوشمند مدل Phonak Naida Marvel محصول شرکت Sonova

پشتیبانی گسترده‌ی Phonak از محصولات خود

قبل از همه‌گیری COVID-19، تحقیقات نشان می‌دهد که ارتباط بین کاهش شنوایی و چالش های اجتماعی-عاطفی مانند افزایش تنهایی، پریشانی، افکار افسردگی و به طور کلی کیفیت زندگی پایین تر کاملاً اثبات شده است. اکنون، یک مطالعه جدید منتشر شده در The Lancet با بررسی تأثیر روانی قرنطینه نشان داد که فاصله اجتماعی و خود قرنطینه‌ایی نیز باعث تشدید افسردگی، استرس یا بی‌حوصلگی در کم‌شنوایان خواهد شد.

Angela Pelosi، مدیر تولید کل محصولات شنواییِ Phonak، در این باره اظهار داشت: “این یافته‌ها به ویژه برای افرادی که کم شنوایی دارند و اکنون با واقعیت های فاصله اجتماعی دست و پنجه نرم می‌کنند نگران کننده است.” “خوب شنیدن و دسترسی آسان به فناوری مناسب به ویژه در دوره های قرنطینه، مهترین کلید برای حفظ ارتباطات انسانی است. هدف ما توسعه فناوری بود که به افراد کم شنوا این توانایی را می‌دهد تا در سفر شنوایی خود بدون حرکت دادن به COVID-19 جلوی اهداف شنیداری و ارتباطی خود را بگیرند.”

Phonak برای چندین سال در توسعه بهترین روش‌ها، فناوری‌ها و خدمات الکترونیکی پیشگام بوده است که امکان مراقبت شنوایی از راه دور (eAudiology) را فراهم می‌کند. در حالی که در ابتدا این محصول مکمل فرایندهای مراقبت از شنوایی تولید شده بود، اکنون با توجه به COVID-19 این ابزار بسیار ارزشمند شده‌ است.

Phonak Hearing Screener اپلیکیشنی آنلاین با کاربرد آسان برای همه کسانی است که مایلند یک چک شنوایی ساده انجام دهند. استفاده از آن رایگان است و نتایج را می‌توان با HCP محلی به اشتراک گذاشت تا ارزیابی شود که آیا فرد نیاز دارد که از سمعک استفاده کند یا خیر. صفحه نمایش شنوایی Phonak طی هفته‌های آینده به طور مداوم به‌روز می‌شود تا فرکانس‌های بیشتر و اطلاعات بیشتری برای HCPها فراهم شود تا در نهایت در مورد میزان شنوایی شخص، تصمیم‌گیری شود.

علاوه‌بر این Phonak با ارائه‌ی خدمات دیگری تحت عنوان AudiogramDirect، گام بلندی برای پشتیبانی از محصولات خود برداشته است. با کمک این خدمات مشتریان قادر خواهند بود که برای دریافت تست شنوایی از راه دور مستقیماً از طریق سمعک و بدون نیاز به لوازم جانبی و بدون در نظر گرفتن اینکه آیا آنها دارای تلفن هوشمند یا تبلت‌های iOS® یا Android هستند. این امر به لطف ارتباط بی‌سیم بین سمعک Phonak Marvel و تقریباً هر دستگاه Bluetooth® با استفاده از برنامه myPhonak امکان پذیر است.

blank

برنامه‌ی myPhonak، پشتیبانی از محصولات Phonak

با استفاده از برنامه‌ی AudiogramDirect، مراکز HCP می‌توانند یک شنوایی‌سنجی اولیه را به صورت آنلاین مدیریت کنند. این تنها یک نقطه شروع می‌باشد تا ملاقات‌های حضوری در مراکز با خیالی راحت‌تر و دقیق‌تر از سر گرفته شود. این نرم افزار در ابتدا برای بررسی شنوایی مشتری در طی یک جلسه پیگیری اولیه طراحی شده بود اما اکنون با در نظر گرفتن ویژگی‌های گوش هر فرد، ارتباط آکوستیک و نوع مدل‌های سمعک‌ انتخاب شده توسط مشتری، تنظیمات سمعک به صورت آنلاین انجام می‌شود. در واقع پشتیبانی از راه دور Phonak، اکنون مشتریان این برند را قادر می‌سازد تا سمعک‌های خود را در محیط واقعی که در حال حاضر در آن قرار دارند و در حال گوش دادن هستند، از راه دور و به صورت آنلاین، تنظیم و بهینه سازی کنند. همه‌ی این امکانات تحت یک برنامه کلی به نام “myPhonak” صورت می‌گیرد. اطلاعاتی که سمعک‌های Phonak از محیط صوتی ناشنوا در بازه‌های زمانی مختلف دریافت می‌کند، از راه دور به متخصص مراقبت شنوایی منتقل می‌شود. براساس اطلاعات دریافتی، متخصص می‌تواند دستورات و توصیه‌های پزشکی مقتضی را “در محل” و بدون مراجعه حضوری کم‌شنوا به دفتر ارائه دهد و علاوه‌بر این تنظیمات لازم جدید برای سمعک ارسال شود. 

۳- سمعک‌‌های جدید گروه GN: ReSound و Beltone

گروه GN نیز سازنده انواع سمعک‌‌های مجهز به فناوری IoT می‌‌باشد. از سمعک‌‌های این گروه می‌‌توان برندهای ReSound و Beltone را نام برد. این سمعک‌‌ها قابلیت اتصال به دستگاه‌‌های اَپِل و اندرویدی را دارند و می‌‌توان از طریق اپلیکیشن تلفن هوشمند آنها را کنترل کرد. اگر کاربر تلفن هوشمند نداشته باشد،ReSound  دارای لوازم جانبی بی‌‌سیم است که می‌‌تواند به عنوان رابط بین سمعک و سایر دستگاه‌‌های دارای بلوتوث مانند تلویزیون عمل کند.

ReSound ONE، ReSound LiNX Quattro، ReSound ENZO Q و ReSound Key سمعک‌‌های برند ReSound و Beltone Imagine، Beltone Amaze و Beltone Rely سمعک‌‌های برند Beltone هستند که همگی قابلیت اتصال بلوتوثی دارند و در نتیجه از دستگاه‌‌های IoT به حساب می‌‌آیند. این برندها اپلیکیشن‌‌های تلفن هوشمند مختص خود را جهت اتصال سمعک‌‌ها دارند.

شرکتGN  اولین سازنده‌‌ای است که پخش مستقیم صدا را از دستگاه‌‌های اندروید به سمعک امکان‌‌پذیر می‌‌کند. این ویژگی در بعضی از سمعک‌‌های این گروه مانند Beltone Amaze قرار دارد. کاربران می‌‌توانند سمعک‌‌های خود را متصل و کنترل کنند، بنابراین می‌‌توانند صدا را از دستگاه‌‌های اندروید خود بدون بکارگیری لوازم جانبی پخش کنند. با این کار افراد بیشتری می‌‌توانند با دوستانشان تماس بگیرند و از موسیقی و تجربه‌‌های درخشان صدا لذت ببرند. گروه GN در همکاری با شرکت گوگل فناوری جدیدی را توسعه داده که به کاربر امکان می‌‌دهد از پخش بلوتوث کم انرژی لذت برده و عمر باتری سمعک را حفظ کند تا بتواند تا ۱۲ ساعت پخش داشته باشد.

سمعک هوشمند مدل ReSound LiNX Quattro محصول گروه GN

سمعک‌‌های هوشمند و متصل نمونه خوبی از ترکیب پزشکی و فناوری IoT هستند. فناوری IoT موانع پیش روی افراد دچار نقص شنوایی را کنار زده، به آنها در انجام بهتر فعالیتهای روزمره کمک می‌‌کند و باعث افزایش استقلال و اعتماد به نفس آنها می‌‌شود. سمعک هوشمند به این افراد کمک می‌‌کند متصل باشند. مکالمات در محل کار، فضای باز و رستوران‌‌ها را بشنوید و در آنها شرکت کنند. از صوتی که مستقیماً از دستگاه‌‌های دلخواهشان به گوش منتقل می‌‌شود لذت ببرند. روابط خود را با دوستان و عزیزان حفظ کنند. در محل کار خود مهارت کسب کنند. هنگام رانندگی، استفاده از حمل و نقل عمومی و مسافرت از امنیت بیشتری برخوردار باشند. از تنهایی و انزوا در امان باشند. امید است که با پیشرفت فناوری و تجهیز سایر دستگاه‌‌های مورد استفاده توسط ناشنوایان به فناوری IoT، سودمندی این سمعک‌‌ها نیز بیشتر شود.

blank

سمعک هوشمند ReSound LiNX Quattro محصول گروه فناوری GN

منابع:

https://hearinghealthmatters.org/blog/2018/hearing-aids-care-age-iot/

https://medcitynews.com/2019/11/iot-takes-hearing-aids-to-the-next-level/

https://www.hearingreview.com/inside-hearing/people/oticon-launches-first-internet-things-opn-hearing-aid-2

https://internetofbusiness.com/oticon-unveils-first-iot-hearing-aid/

https://www.oticon.com/

https://healthcare-in-europe.com/en/news/new-hearing-aid-for-better-iot-connectivity.html

https://www.smart-industry.net/iot-healthcare-hearing-aids-with-connection-android/

https://www.phonak.com/com/en/hearing-aids.html

https://www.hansaton.de/en/e/products/models/

https://www.beltone.com/en

https://www.resound.com/en-us

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram