smart-farming-agriculture-soil

رشد بازار کشاورزی دقیق در سال ۲۰۲۵ به ۳.۷ میلیارد یورو در جهان

طبق یک گزارش تحقیقاتی جدید از شرکت آنالیز اینترنت اشیا Berg Insight، پیش بینی می شود بازار جهانی راه حل های کشاورزی دقیق (کشاورزی مبتنی بر اینترنت اشیاء) از ۲.۷ میلیارد یورو در سال ۲۰۲۰ با نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) ۶.۸ درصد رشد کند و به حدود ۳.۷ میلیارد یورو در سال ۲۰۲۵ برسد. 

مجموعه ای از فن آوری ها در شیوه های زراعت دقیق به کار گرفته می شوند، که این با هدف مدیریت تغییرات در زمینه به حداکثر رساندن محصول، افزایش بهره وری و کاهش مصرف نهاده های کشاورزی انجام می شود.

در حالی که امروزه راه حل هایی مانند هدایت خودکار و نظارت و کنترل ماشین از طریق نمایشگرهای روی صفحه از فن آوری های اصلی در صنعت کشاورزی هستند، تله ماتیک ها (telematics) و فناوری نرخ متغیر (VRT) هنوز در مراحل اولیه بکارگیری همگانی هستند. قابلیت همکاری بین راه حل ها همچنان یک چالش است ، اگرچه ابتکارهای استاندارد سازی توسط سازمان هایی مانند بنیاد الکترونیک صنعت کشاورزی (AEF) و AgGateway  پیشرفت های زیادی در این حوزه ایجاد کرده است.

امروزه بیشتر تولیدکنندگان عمده تجهیزات کشاورزی، ابتکاراتی را در رابطه با کشاورزی دقیق انجام می دهند، هرچند استراتژی ها به طور چشمگیری از هم متفاوت هستند. فروشندگان پیشرو در زمینه ی راه حل های کشاورزی دقیق شامل بزرگترین تولید کننده تجهیزات کشاورزی در دنیا Deere و به دنبال آن فروشندگان فن آوری های کشاورزی دقیق Trimble ، Topcon Positioning Systems ، Raven Industries و Hexagon هستند.

تولیدکنندگان جانبی وارد شده به این حوزه به مانند BASF ،Bayer ،Corteva Agriscience و Syngenta اساساً از طریق شرکت های بزرگ کشاورزی وارد این فضا شده اند و بر تهیه ابزار نقشه برداری و پشتیبانی تصمیم گیری به منظور بهینه سازی ورودی ها و به حداکثر رساندن بازده تمرکز دارند. گروهی از شرکتها خود را به عنوان رهبران پیاده سازی سیستمهای حسگر درون زمین کشاورزی در این بازار نوپا معرفی کرده اند. شرکت هایی که در این زمینه کار می کنند شامل شرکتهای تجاریDavis Instruments   Semios ،METOS ،Sencropو PessL Instruments است.

یکی از چالش های بسیار مهم در بحث گسترش کشاورزی دقیق این است که اغلب مشتری در مناطق دور افتاده پخش شده اند، در این صورت، نمایندگی ها در گسترش IoT در صنعت کشاورزی نقشی اساسی دارند. بنابراین بحث تجاری سازی توسط برندهای مختلف تجاری مشغول در کشاورزی دقیق نیازمند پشتیبانی و آموزش کشاورزان در اقصی نقاط جهان می باشد.

فردریک استالبراند، تحلیلگر ارشد Berg Insight، در این باره اظهار داشت: “با توجه پیچیده بودن محیط تکنولوژیکی به کار گرفته شده در زمین های کشاورزی، کشاورزان از فروشندگان خواستار ارائه خدمات بیشتر برای ادغام و پشتیبانی از طیف وسیعی از راه حل های مورد استفاده در کشاورزی دقیق هستند. سرمایه گذاری در آموزش و پشتیبانی نمایندگی ، شرکت ها را قادر می سازد تا پیشنهادهای کاملی از جمله نصب و ادغام با تجهیزات مورد استفاده در مزرعه را ارائه دهند. ” استالبراند  در ادامه چنین نتیجه گیری کرد که : “بدین ترتیب شرکت های تازه نه تنها برای تولید ارزشمند برای کشاورزان بلکه از طریق فروشندگان نیز به چالش کشیده می شوند. سرمایه گذاری در آموزش و پشتیبانی در نمایندگی ها کلید توسعه ی اینترنت اشیاء در کشاورزی خواهد بود “.

منبع:

www.iotbusinessnews.com

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram