سوخت رسانی هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا در هند توسط یک استارت آپ

پپفولز که یک استارتاپ مستقر در دهلی نو است، اولین سیستم تحویل سوخت مبتنی بر مکان یابی را در هند معرفی می کند. این سیستم با ددستگاه های مبتنی بر اینترنت اشیا-آر اف آی دی خود به صنایع، بخش کشاورزی، هتل ها و مراکز خرید کمک می کند که سوخت را ذخیره کنند و از اتلاف زمان و سرقت سوخت جلوگیری شود.

هند سومین مصرف کننده بزرگ سوخت است و این در حالی است که تفاوتهای زیادی در سیستم مصرف وجود دارد و سازمان ها مقدار قابل توجهی از سوخت را هدر می دهد. این اتلاف سوخت می تواند استفاده از نیروی کار، پول و زمان را نیز هدر بدهد. پپفولز تمامی این نگرانی ها را با فراهم کردن سوخت در مکان مورد نظر با کمترین هزینه ممکن پیاده سازی می کند. پپفولز حالا چیزی در حدود ۲۰۰ مشتری دارد، سه یا چهار هزار  لیتر سوخت در ماه فراهم می کند و در هر ماه ۲ تا ۳ کرور روپیه هند (تقریبا ۲۷۰۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰۰ دلار) درآمد دارد.

تیکندرا یاداو، هم بنیان گذار پپفولز می گوید: ما همگی تحصیل کردگان رشته مهندسی هستیم. ما سه سال قبل شغلمان را ترک کردیم تا سفری را در دنیای کارآفرینی آغاز کنیم.

این شرکت اولین اپلیکیشن در این زمینه را نیز در می ۲۰۱۷ راه اندازی کرده است. دستگاه  مبتنی بر RFIDها و اینترنت اشیای این شرکت دستگاهی است که یک کنترل کننده سرور است که تگ را می خواند و از طریق ماشین توزیع به سرور متصل است. همچنین این دستگاه طوری طراحی شده که بیشترین دقت را داشته باشد و میزان سرقت و اتلاف سوخت در آن صفر باشد.

یاداو اضافه کرد که تداخل در توزیع سوخت در این روش وجود ندارد و ادامه داد: مشتری می تواند از طریق اپلیکیشن و دستگاه های ما، به موقعیت موردنظر برسد. دستگاه مشتری با تگ های ما متصل می شود. ماشین توزیع ما با یک خواننده مجهز شده که تگ را می خواند و بر حسب دستورات میزان سوخت را مشخص کند.

دستگاه های پپفولز با جی پی اس و سنسورهای سوخت کار می کنند. وی همچنین اطلاع می‌دهد که پپفولز یکی از اولین استارت آپ های تأیید شده برای تحویل سوخت در درب منزل است: ما توسط PESO (سازمان مواد منفجره و ایمنی مواد نفتی) تأیید شده ایم و همچنین توافق نامه سه جانبه ای با شرکت نفت هند محدود برای تحویل سوخت درب منزل تحت لیسانس SOOB داریم.

مشتریان هدف عمدتا صنایع ، تجهیزات سنگین ، بخش کشاورزی، مراکز مختلف، کالج ها ، استراحتگاه ها و هتل ها و غیره هستند که مجموعه های DG در آنها استفاده می شود. همچنین تجهیزات ساختمانی سنگین که نمی توانند به طور مکرر به جایگاه های سوخت بروند نیز می‌توانند از این سیستم بهره ببرند. مزایای آن برای مشتریان بسیار است. یاداو این مسائل را به صورت یک لیست مشابه درآورده است:

صرفه جویی در وقت: به طور متوسط ۲-۳ ساعت در حالت B2B در هر سفر و به طور متوسط ۱۰-۱۵ دقیقه در حالت B2C برای پر کردن سوخت طول می‌کشد.

صرفه جویی در هزینه: در حالت B2B ، متوسط هزینه خرید سوخت ۶۰۰-۱۰۰۰ روپیه هند در هر سفر است.

سازگار با محیط زیست: یک وسیله نقلیه به اندازه ۲۰ مسافرت در جایگاه، سوخت ذخیره می کند. انتشار دی اکسید کربن کم می شود و اتلاف ها به همان نسبت کاهش می یابد.

یک سیستم داشبورد مبتنی بر اینترنت اشیا: به مدیریت خرید سوخت از طریق یک سیستم پنجره واحد کمک می‌کند.

 

در آینده نزدیک ، این استارتاپ در جستجوی فناوری های جدید تحویل درب منزل برای CNG ، شارژ خودروهای الکتریکی و غیره است. یاداو می گوید: در ۱۸ ماه آینده ، هدف ما فروش ۵ میلیون لیتر دیزل در ماه و بیش از ۵۰  واحد توزیع کننده متحرک است که در بخش های مختلف کشور به مشتریانمان خدماتی ارائه می دهد.

یداو با اشاره به اینکه در هند ۴.۵ کرور کارفرما هر روز برای سوختگیری مجدد از پمپ بنزین ها بازدید می کنند و ۳۷۲ گرم دی اکسید کربن انتشار می یابد ، گفت شرکت وی در حال تهیه کانالی برای به حداقل رساندن خسارات و سود رسانی به جامعه است. وی افزود: هر روز در هنگام تحویل سوخت در درب منزل، تقریباً ۵۸۱۲۵ کیلوگرم از انتشار دی اکسید کربن جلوگیری می کنیم. ما با ایده جدید خود برای بیشتر از ۵۰ نفر ایجاد اشتغال ایجاد کرده ایم. ما با راه اندازی وسیله نقلیه جدید، یک درخت برای حمایت از محیط زیست می کاریم. همچنین ما از طریق کمپین ایمنی سوخت خود آگاهی به ارمغان آورده ایم.

منابع خبر :

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 1 =