عرضه دستگاه‌های قهوه ساز مبتنی بر هوش مصنوعی استارباکس

مدیر عملیات استارباکس، روزالین برِوِر به تحلیل‌گران می‌گوید ۴۰۰۰ دستگاه قهوه‌ی جدید ماسترِنا ۲، امسال در فروشگاه‌ها توزیع خواهد شد. این کمپانی ۱۹۰۰ عدد از این دستگاه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را در ماه مارس سال ۲۰۱۹ توزیع کرد. انتظار می‌رود تمامی فروشگاه‌ها در ایالات متحده و کانادا تا سال ۲۰۲۲ به این دستگاه‌ها مجهز شوند.

محصول جانبی برنامه‌ی هوش مصنوعی داخلی استارباکس به نام دیپ بِرو‌، هر چیزی است جز دستگاه قهوه‌ی معمولی و حداقل دو کارایی دارد. اول جمع‌آوری داده در مورد آنچه فروش می‌رود و همچنین زمانیکه دستگاه نیاز به تعمیر دارد، با استفاده از سنسورهای داخل دستگاه. در طول زمان این امر به استارباکس کمک می‌کند که در هزینه‌های عملیاتی صرفه جویی کند. دیگر جنبه‌ی سودمند این دستگاه، کوتاه کردن زمانی است که مشتریان در صف می‌گذرانند، چنانکه دستگاه می‌تواند سه اسپرسو را همزمان سرو کند.

تلاش‌های استارباکس در زمینه‌ی تکنولوژی یک طرفدار پر و پا قرص دارد: ساتیا نادِلا، مدیر عامل و عضو هیئت مدیره‌ی مایکروسافت.

نادلا به یاهو فاینَنس می‌گوید: ” استارباکس برای من یک کمپانی قهوه است که به قهوه اهمیت بسیار زیادی می‌دهد. اما آنچه همیشه انجام می‌دهد استفاده از تکنولوژی به منظور بهبود ویژگی اصلی استارباکس است. یعنی آنچه در زنجیره‌ی تامین خود انجام می‌دهند یا آنچه به لحاظ تجربه‌ی خرده فروشی انجام می‌دهند یا تجربه‌ی جدید آن‌ها در جهت راحتی مشتریان. همه چیز به خاطر استفاده‌ی آن‌ها از تکنولوژی است، اما دید اصلی خود را که قهوه و تجربه‌ی قهوه‌خوری است را از دست نمی‌دهند.”

سهم استارباکس در ابتدای آخرین درآمد سه‌ ماهه‌ی خود ۳% افت کرده است. علیرغم رشد سه سنتی و رشد فروش جهانی بهتر از حد انتظار در یک فروشگاه، سرمایه گذاران درباره‌ی تاثیر ویروس کرونا بر کمپانی در هفته‌ی جاری نگران هستند. استارباکس نه تنها ۲۰۰۰ فروشگاه خود را در چین تعطیل کرده (نیمی از فروشگاه‌های خود را در چین) بلکه نمی‌تواند تاثیر مالی این شرایط را تخمین بزند.

منابع خبر :

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 3 =