هوشمند سازی راه آهن هند با به کارگیری تگ های آراف‌ای‌دی

راه‌آهن هند طی تلاشی برای حفظ و بررسی ۵۰۰۰۰ واگن خود، روی آن‌ها تگ آر‌اف‌آی‌دی می‌چسباند. این کار همچنین به راه‌آهن کمک می‌کند تا امنیت و اطمینان ماشین‌های ریلی را بهبود بخشد. روزانه حدود ۲۳ میلیون مسافر و بیش از ۳ میلیون تن بار به مسافت ۶۵۰۰۰ کیلومتر از طریق راه‌آهن جا به جا می‌شوند  و بنا به گفته‌ی مقامات ارشد راه‌آهن این پروژه تا سال ۲۰۲۱ به اتمام می‌رسد و هزینه‌ای معادل ۱۱۲.۹۶۰ میلیون روپیه در بردارد.

راجش آگاروال، عضور هیئت مدیره‌ی راه‌آهن می‌گوید تاکنون تقریبا ۲۲۰۰۰ واگن و ۱۲۰۰ ماشین ریلی به تگ‌های آراف‌آی‌دی مجهز شده‌اند.

پروژه‌ی آراف‌آی‌دی را سی‌آرآی‌اس، بخش فناوری اطلاعات راه‌آهن هند انجام می‌دهد و داده را در سرعتی معادل ۱۸۲ کیلومتر بر ساعت می‌خواند.

تکنولوژی آراف‌آی‌دی چگونه عمل می‌کند:

آراف‌آی‌دی یک تکنولوژی است که در آن آنتن، انرژی را به تگ مخابره می‌کند و در عوض تگ انرژی ماژوله شده را به صورت پراکنده باز می‌گرداند. تگ آراف‌آی‌دی، یک تگ الکترونیکی است که داده‌ها را از طریق امواج رادویی به خواننده‌ی آراف‌آی‌دی می‌رساند. خواننده‌ی آراف‌آی‌دی دستگاهی است که اطلاعات تگ آراف‌آی‌دی را که برای ردیابی اشیاء به صورت جداگانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، جمع‌آوری می‌کند.

راه‌حل کامل پیاده سازی شده شامل یکپارچه‌سازی خواننده‌های آراف‌آی‌دی با تجهیزات مختلف مانند شناساگرهای حضور قطار (TPDs) و تجهیزات نظارت بر شرایط ردیابی است.

ترکیب تمام اجزای این سیستم منجر به شناسایی زود هنگام ماشین‌های ریلی که نیاز به نگهداری دارند می‌شود. این امر پارادایم راه‌آهن هند را تغییر می‌دهد و با تغییر روش تعمیر و نگهداری مبتنی بر زمان به تعمیر و نگهداری مبتنی بر شرایط، سبب بهبود اطمینان ماشین‌های ریلی می‌شود.

مرکز سیستم‌های اطلاعات راه‌آهن (سی‌آرآی‌اس‌، بخش فناوری اطلاعات راه‌آهن هند)، جی‌اس۱ هند و صنعت هند در اجرای طرح “ساخت در هند” با یکدیگر متحد شده‌اند.

این امر به ایجاد بخش جدیدی در صنعت جمع‌آوری داده و شناسایی اتوماتیک در هند می‌انجامد که به صورت منحصربفرد برای نیازهای راه‌آهن هند طراحی شده است.

این پروژه از طریق شبکه‌ی ریلی ملی و با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای مانند آر‌اف‌آی‌دی با استانداردهای جهانی جی‌اس۱، واگن‌ها را برای شناسایی منحصربفرد و جهانی، به همراه بهترین عملکردهای جهانی، به صورت بلادرنگ در میدان دید قرار می‌دهد.

راه‌آهن‌ هند تصمیم دارد به منظور قابلیت عملکرد تگ‌های آر‌اف‌آی‌دی در همه‌ی موقعیت‌های مکانی در کشور از جمله مناطقی با اتصال ضعیف، از استاندارد GIAI-202 استفاده کند. راه‌آهن این تگ‌های کدگذاری شده‌ی GIAI-202 را که به دست مرکز سیستم‌های اطلاعات راه‌آهن طراحی شده را با سرعت ۱۸۲.۷ کیلومتر بر ساعت با موفقیت تست کرده‌ است.

منابع خبر :

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − 9 =