بازارهای بکر هوش مصنوعی را بشناسید!

امروزه، توسعه انفجاری تکنولوژی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین بازاری بدون محدودیت ساخته است. موضوع صنعت نیست، اگر شما از یک کمپانی با مقیاس منطقی (یا بزرگتر) نام ببرید، به احتمال زیاد روی تکنولوژی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، به عنوان اساس برنامه‌های استراتژیک خود سرمایه گذاری کرده است. هر روزی که می‌گذرد، این تکنولوژی تبدیل به بخشی از معادله‌ی تجاری می‌شود. در ذیل به چهار بخشی که برای موفقیت استارت آپ های مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین از پتانسیل بالایی برخوردارند اشاره می‌کنیم.

واقعیت این است که تعداد روش‌های به کار گیری یادگیری ماشین در تجارت، به اندازه‌ی خود کسب‌وکارها زیاد است. مانند بازاری رو به رشد که برای رشد استارت آپ‌های نوپا و کارآفرینانی که تازه متوجه آن شدند عالی است. به همین دلیل است که اخیرا بمب فعالیت استارت آپی در این بخش ترکید و آن‌چه تحلیل‌گران، تب طلای قرن بیست و یکم می‌نامند را خلق کرد.

مشکل اینجاست، مانند تب طلای واقعی در دهه‌ی اول قرن ۱۹، نقطه‌ای می‌رسد که اغلب کسانی که برای گرفتن حق خود پیش تاختند، متوجه می‌شوند شانسی برای موفقیت ندارند. به همین دلیل ضروری است کارآفرینان بدانند کدام قسمت دنیای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین هنوز برای نوآوری‌های استارت اپی فضای خالی دارد، بنابراین می‌توانند نقطه‌ی صحیح معدن را بکَنند و موفق شوند.

در اینجا به توضیح چهار قسمت از بازار که پتانسیل ویژه‌ای دارد می‌پردازیم.

سیستم‌های آموزشی هوش مصنوعی

از آنجاییکه تکنولوژی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین وارد دنیای تجارت شده‌، توجه بسیاری به هوش مصنوعی به لحاظ بخش آموزش و محوریت تجارت کارمندان با مهارت، جهت به راه اندازی پلتفرم‌های فنی جدید معطوف شده است. گام‌ها و سرمایه‌های اولیه و اندکی برای توسعه‌ی راه‌حل‌های هوش مصنوعی و  یادگیری ماشین در بخش آموزش انجام گرفته است.

در ماه‌های اخیر، این امر دستخوش تغییر شده است. پلتفرم‌های متمرکز بر آموزش، به گسترش ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی پرداخته اند و به طور فزاینده‌ای این تکنولوژی را متحول کننده‌ی صنعت می‌بینند. بررسی و تحلیل هزینه‌های صرف شده‌ی بخش آموزش در تکنولوژی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین پیش بینی می‌کند این بخش، در سال ۲۰۲۰ صنعتی خواهد بود که بیشترین درصد رشد سرمایه گذاری صرف شده را دارد. این برای استارت آپ‌های متمرکز بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، نشانه‌ی مثبتی است.

تکنولوژی هوش مصنوعی در منابع انسانی

صنعت دیگری که با سرعت کمی تکنولوژی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را پذیرفته، منابع انسانی بوده است. یک استثنا در پذیرش سیستم‌های ردیابی تقاضاهیای شغلی وجود دارد که جهت غربال گری استخدام‌های توانمند از تکنیک‌های یادگیری ماشین استفاده می‌کند. این به تنهایی سرویس‌های مبتنی بر یادگیری ماشین را تبدیل به صنعتی خانگی کرده که در بهبود شانس متقاضی برای استخدام کاربرد دارد.

موضوع این است که استفاده‌ی رو به افزایش سیستم‌های ردیابی تقاضاهای شغلی به نظر تنها مقدمه‌ای برای پذیرش‌های گسترده‌تر این دو تکنولوژی در حوزه‌ی منابع انسانی است و انتظار می‌رود نرخ پذیرش متخصصان صنعتی در سال آینده رشد قابل ملاحظه‌ای داشته باشد. این بدان معنی است که اکنون زمان بسیار خوبی برای راه اندازی استارتاپ هوش مصنوعی و یادگیری ماشین مبتنی بر منابع انسانی به منظور بهره وری از رشد قطعی یا غیرقطعی در این فضا است.

ابزارهای بازاری مبتنی بر هوش مصنوعی

با نزدیک شدن بیشتر و بیشتر مرزهای دنیا به واقعیت همیشه متصل به اینترنت و ظهور تکنولوژی اینترنت اشیا، تجارت‌ها از گوشه و کنار دنیا به این نتیجه می‌رسند که کانال‌های بازاریابی بیشتر از همیشه آنلاین هستند. تنها راه‌حل آسان این است که برای پذیرش و تغییر تلاش‌های بازاریابی در طول زمان، با استفاده از تکنولوژی یادگیری ماشین بارِ کار را روی دوش سیستم‌های بازاری مبتنی بر هوش مصنوعی بگذاریم.

در حال حاضر چنین ابزارهایی در تمام فازهای صنعت بازاریابی ظاهر می‌شود، از مدیریت رسانه‌ی اجتماعی گرفته تا بازاریابی محتوایی و هرچه در این میان است. هرچند این فقط آغاز ماجراست. کسب و کارهایی که قبلا متوجه شدند تصمیم‌گیری تجاری متاثر از هوش مصنوعی چگونه به رشد آن‌ها کمک می‌کند، اکنون به دنبال راه‌هایی هستند تا تلاش بازاریابی خود را وقف پلتفرم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی کنند. استارتاپی که روی تحویل راه‌حل‌های هوش مصنوعی به اتوماسیون بازاریابی بلادرنگ در اندازه‌ی لازم تمرکز می‌کند، می‌تواند برای موفقیت بلندمدت در جایگاه مناسبی باشد.

راه‌حل‌های مالی هوش مصنوعی

زمانیکه استارت آپ‌ها به دنبال بازار هوش مصنوعی و یادگیری ماشین با چشم انداز رشد پایدار هستند، بهترین کار این است به سمتی بروند که پول هست، که در این مورد یعنی خود بخش مالی. پذیرش تکنولوژی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در دنیای امور مالی بسیار سریع و کامل بوده، به طوریکه تمام دسته بندی های تجاری جدید فین‌تک یا فناوری مالی را از نو نوشته است. به طور ویژه، مدیران دارایی نیز مانند صندوق پوشش ریسک، مشاوران مالی و تمام بخش بانکداری، قبلا تمام تلاش خود را صرف این تکنولوژی کرده‌اند.

همچنین صنعتی است که منابع تقریبا پایان ناپذیری برای به کار گیری در تکنولوژی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین دارد که این امر برای هر استارتاپی که به دنبال ساخت راه‌حل برای صنعت باشد کارگشا است. اندازه و دامنه‌ی این بخش یعنی تعداد تقریبا نامحدودی فرصت که آماده‌اند تا کارآفرینان باهوش برای پیدا کردن راهی نوآورانه از آن‌ها استفاده کنند.

احمق‌ها بدون فکر وارد می‌شوند

نکته‌ی اصلی اینجاست که این فرصت‌ها برای استارتاپ‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین پایان ندارند، البته تا زمانیکه بازارشان را هوشمندانه و با دقت انتخاب کنند. این اتفاقی نیست که تحلیل گران آن را تب طلای هوش مصنوعی می‌نامند، آن‌ها این کار را می‌کنند چون لگدکوب کردن این توسعه سرانجام به بازاری اشباع می‌انجامد که نمی‌تواند این حجم از استارتاپ‌های در حال افزایش را تاب بیاورد.

وقتی این اتفاق بیفتد، تنها استارتاپ‌هایی نجات پیدا می‌کنند که کارآفرینانشان در بخش‌هایی با چشم انداز رشد بلند مدت دست به کار شده‌اند. این حباب می‌ترکد، نه به این خاطر که علاقه به تکنولوژی کم شده، بلکه به دلیل دو عامل، یعنی نیاز سیستماتیک به جدا کردن اعضای کم کار استارت آپ و دوره زمانی تثبیتی که در آن نهادهای بزرگتر بهترین‌ها را گرد هم آورده‌اند.

استارتاپ‌های این چهار بخش ذکر شده شانس خوبی برای حضور در گروه آخر دارند. برای کسانی که در گروه اول هستند، پیشنهاد می‌کنم کمی درباره‌ی تب طلای قبلی تحقیق کنند تا بینشی درمورد سرنوشت نهایی خود کسب کنند.

منابع خبر :

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × یک =