اینترنت اشیا امور مالی را متحول می‌کند

اینترنت اشیا همچنان در صحنه حضور دارد، روندهای تکنولوژیکی را تنظیم می‌کند و زندگی را آنطور که می‌دانیم تغییر می‌دهد. در واقع، امور مالی افراد تنها یکی از چیزهایی است که تغییر چشمگیری خواهد داشت. هرچند، حملات به دستگاه‌های اینترنت اشیا در سال های اخیر، ۲۸۰% افزایش یافت، اما مومنتوم رو به افزایش و تاثیر قدرتمند آن باعث شده از نظر تحلیل گران، اینترنت اشیا اصلی ترین عامل تحول برای سرویس‌های مالی به حساب بیاید. در ذیل سه مسیر اصلی اینترنت اشیا در تغییر و تحول زندگی به طور مختصر مطرح شده است.

جمع‌آوری داده‌ی بیشتر که به تصمیم‌گیری‌های بهتر مالی می‌انجامد.

سرانجام، عامل محدود کننده که مشخص می‌کند ما با امور مالی خود چه کاری می‌توانیم انجام دهیم، داده‌های شخصی در دسترس است. یعنی داده‌هایی که در حال حاضر فقط به واسطه‌ی اپلیکیشن‌های بانکداری، کارت بانکی و  حسابداری جمع‌آوری شده است. زمانیکه اینترنت اشیا کاملا شناخته شود، تعداد دقیق سنسورهای فعال در حرفه‌های مالی بیش از هر زمانی اطلاعاتی در زمینه‌ی داده‌های شخصی به ما می‌دهد.

داده‌های مالی ثبت می‌شوند و بعدا با تکنولوژی‌هایی مانند هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و واقعیت افزوده ترکیب می‌شوند تا به قابلیت اصلی خود دست یابند. نتیجه‌ی نهایی به ما این امکان را می‌دهد تا تصمیم‌گیری‌های مهم مالی را به راحتی و با کارآمدی اتخاذ کنیم. برای مثال، زمانیکه وسایل نقلیه با اینترنت اشیا ترکیب شود، تاریخ و سوابق عملکرد رانندگی در دسترس بیمه قرار می‌گیرد، از این رو آن‌ها می‌توانند بر اساس سوابق رانندگی شخصی شما بهترین برنامه‌ی بیمه‌ای را طرح ریزی کنند.

ارزیابی مالی موثرتر خواهد شد

به لطف اینترنت اشیا، خطرات مالی به حداقل خواهد رسید و با جمع‌آوری داده به صورتی که ذکر شد، منجر به اعتبار و گزینه‌های وام دهی بهتری خواهد شد. به وسیله‌ی منابع داده‌های حجیم  شخصی که تکنولوژی اینترنت اشیا جمع‌آوری می‌کند، بانک‌ها بهتر می‌توانند پیشنهادات مناسب شما را ارائه دهند. عواملی که میزان اعتبار را تعیین می‌کنند، پیاده‌سازی شده و نوع جدیدی از ارزیابی به نام تحلیل “الگوی زندگی” یا POL اجرا خواهد شد. طبق گفته‌ی کردیتفول، افرادی که اعتبار خوبی ندارند نیز می‌توانند گزینه‌ای برای وام گرفتن از بانک‌ها انتخاب کنند.

این طرح برای مشتریان جدیدتر که تاریخ اعتبار محدود دارند یا اصلا ندارند بهترین گزینه است، چراکه فاکتورهای دیگری در اختیار بانک‌ها قرار می‌دهد تا اعتبار آن‌ها را بسنجند. موضوع جالب دیگر این است که بستانکاران می‌توانند با تولیدکنندگان مشارکت کنند و پیشنهادات مناسبی برای مشتریانی ارائه دهند که از کالاهای خریداری شده راضی نیستند. افرادی که در کسب‌وکار املاک ودارایی‌ها فعالیت می‌کنند نیز می‌توانند به طور دقیق‌تری بابت استفاده از امکانات و خسارات وارده از مستاجر خود اجاره بگیرند.

خدمات مشتریان دقیق‌تر خواهد بود

داده‌های جمع‌آوری شده به وسیله‌ی اینترنت اشیا به خدمات مشتریان این امکان را می‌دهد تا بتوانند با دقت بیشتری متوجه نگرانی‌های مشتریان باشند. این بدان معناست که خدمات مشتریان بسیار دقیق‌تر خواهد بود و به واسطه‌ی تکنولوژی‌های هوش مصنوعی مانند یادگیری عمیق، راه‌حل‌های بهتری برای مشکلات مشتریان توسعه خواهد یافت. این امر به توسعه‌ی کاربرپسندتر هوش مصنوعی خدمات مشتریان می‌انجامد که به راحتی هر گونه مشکل فنی که ممکن است به وجود آید را، در بسیاری از بخش‌ها و نه فقط امور مالی شخصی، حل می کند.

به طور قطع اینترنت اشیا در حوزه‌های بیشتری و نه فقط امور مالی شخصی تحول می‌آفریند؛ شاید واقعیتی که ما می‌شناسیم را دگرگون کند. امور مالی شخصی، در شبکه و به اشتراک گذاری داده در مقیاسی بی سابقه اتفاق می‌افتد و شخصی‌تر، راحت‌تر و ایمن‌تر خواهد شد.

منابع خبر :

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × یک =