کاهش مصرف انرژی در کارخانه ها با کمک یک استارتاپ

این شرکت می گوید که در زمان به پایان رسیدن Project Engage، مشتریان کالیفرنیایی که از فناوری Lightapp استفاده کرده بودند، به طور میانگین شاهد ۲۳% کاهش کلی مصرف انرژی بودند.

اطلاعاتی که از سنسورهای متصل دریافت می شود، می تواند با بهینه سازی جنبه های مختلف عملکرد کارخانه به کاهش مصرف انرژی کمک نماید. درک این موضوع بسیار ساده است، اما از لحاظ تاریخی به کار گیری آن سخت است. استفاده از اطلاعات موجود در دستگاه یا نصب سنسورهای جدید، پروژه ای نیست که اکثر مدیران اجرایی بتوانند از پس اجرای آن برآیند.

اما  Lightapp، که یک استارتاپ راه اندازی شده در تل آویو است، یک نرم افزار و کسب و کار خدماتی ایجاد کرده، که به دریافت اطلاعات از کارخانه ها و استفاده از آن ها در جهت کاهش هزینه های انرژی کمک می کند. مشتریان فعلی این استارتاپ عبارت اند از:

  • Fender سازنده گیتار
  • Bimbo Bakeries
  • یک کارخانه بطری سازی پپسی در Fresno

این استارتاپ همچنین در پروژه ای با دانشگاه برکلی در کالیفرنیا، موسسه فناوری ماساچوست (MIT) و دانشگاه شیکاگو همکاری کرده است. این پروژه با هدف آزمایش کارایی این نرم افزار در زمینه ذخیره انرژی انجام شد.

این پروژه که با نام Project Engage شناخته می شود، توسط کمیسیون انرژی کالیفرنیا تامین مالی می شد، و خدمات و نرم افزار Lightappرا به تولیدکنندگان متنوعی در کالیفرنیا ارائه می داد.  Elhay Farkash، مدیر عامل Lightapp می گوید که تا کنون تعداد زیادی از شرکت کنندگان در این برنامه که بخشی از نرم افزاری Lightapp را به صورت رایگان استفاده می کردند، برای توسعه امکانات نظارت بر انرژی ثبت نام کرده اند.

نتایج نهایی حاصل از پروژه Project Engage هنوز منتشر نشده است، اما این شرکت می گوید که در زمان به پایان رسیدن Project Engage، مشتریان کالیفرنیایی که از فناوری Lightapp  استفاده کرده بودند، به طور میانگین شاهد ۲۳% کاهش کلی مصرف انرژی بودند. به صورت جداگانه، کارخانه بطری سازی Fresno پپسی، شاهد رشد ۳۲ درصدی بهره وری در تولید هوای فشرده بود، که این میزان برابر است با ۴۵۰۰۰ دلار ذخیره در هر سال است؛ کارخانه Bimbo Bakeries کالیفرنیا نیز شاهد ۴۷ درصد رشد در بهره وری بود که با بیش از ۱۶۰۰۰۰ دلار ذخیره سالانه برابری می کند.

Engage project  بر کاهش انرژی ناشی از هوای فشرده تمرکز داشت، اما سنسورها و نرم افزار Lightapp قادر به پیگیری دیگر جنبه های عملیاتی کارخانه نیز هستند.هنگامی که یک تولید کننده به استفاده از Lightapp روی می آورد، کارمندان این استارتاپ ابزارهای سفارشی را برای تشخیص سنسورهای مورد نیاز، و شناسایی سنسورهای موجود قابل استفاده، به کار می گیرند.Lightapp  نرم افزاری دارد که مکان قرارگیری سنسورهای جدید را مشخص کرده، و الگوریتم های مورد استفاده آن برای نظارت را تعیین می کند.

به کار گیری اولیه این نرم افزار به سادگی عضویت در یک وب سایت نیست، اما نمی توان گفت که پیچیده است. Farkash می گوید: “Lightapp نرم افزاری ساخته که بخش اعظم این فرآیند را ساده می کند، و در عین حال امکانات لازم برای شخصی سازی را نیز در اختیار شما قرار می دهد. پس از نصب شدن آن، مشتریان اطلاعات را دریافت کرده و می توانند بر سلامت دستگاه ها، مصرف انرژی و دیگر معیارها نظارت نمایند.

Lightapp نه تنها می تواند نرم افزار خود را به مشتریان اصلی خود، یعنی تولید کنندگان به فروش برساند، بلکه می تواند آن را به تعمیرکاران و ابزار فروشان مرتبط با تولید کننده نیز عرضه کند. با استفاده از یک داشبورد، عرضه کنندگان می توانند سرویس تجهیزات و قطعات جانبی را پیگیری کنند. به این معنی که با خرید هر تولید کننده، Lightapp این شانس را می یابد که به دیگر عرضه کنندگان نیز معرفی و فروخته شود، و از طریق آن ها به تولیدکنندگان دیگر معرفی گردد.

تاثیرات این شبکه ها در شبکه مشتریان رایج است، اما در صنعت IoT به ندرت مشاهده می شود. این شرکت ۸ ساله، در ماه اکتبر سال گذشته (۲۰۱۸)، در حدود ۱۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرد، اما هم اکنون به دنبال جذب سرمایه درمرحله B است. این شرکت اخیرا در تلاش برای باز طراحی برند خود بوده است.

منابع خبر :

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × پنج =