ارزش بازار جهانی خانه هوشمند در سال ۲۰۱۹ از ۱۰۰ میلیارد دلار میگذرد!
بیش از ۸۰۰ میلیون فقره تجهیزات مربوط به خانهی هوشمند تا پایان سال ۲۰۱۹ به فروش خواهد رسید.
تحقیقات نشان می دهد هزینه ای که مصرف کنندگان برای سخت افزارها، خدمات و نصب دستگاههای مرتبط با خانه هوشمند می پردازند، در سال ۲۰۱۹ به ۱۰۳ میلیارد دلار می رسد، و نرخ رشد آن تا سال ۲۰۲۳ به میزان ۱۱% افزایش یافته و به ۱۵۷ میلیارد دلار خواهد رسید.
گزارشی با عنوان بازار جهانی خانه هوشمند در ۲۰۱۹، پیش بینی می کند که سال ۲۰۱۹ هزینه های پراخت شده برای دستگاهها، ۵۴% از کل، یا ۵۵ میلیارد دلار را به خود اختصاص خواهد داد، و تا سال ۲۰۲۳ با نرخ رشد ۱۰% به ۸۱ میلیارد دلار خواهد رسید.
امنیت تعاملی محرک بازار آمریکاست که ADT، Comcast و Vivint آن را مدیریت می کنند. در اروپای غربی Centrica Connected Homes، Deutsche Telekom و Verisure، با ارائه خدماتی نظیر خودنظارتی از راه دور، مدیریت انرژی و امنیت تعاملی، بازار را کنترل و اداره می کنند. در آسیا نیز Korea Telecom و LG U+ شرکت هایی هستند که میلیون ها مشترک خانه های هوشمند را در کره جنوبی گرد هم آوردهاند؛ شرکت های شیائومی (Xiaomi) و China Telecom نیز بیشترین فعالیت را در چین، و پاناسونیک و ITSCOM بیشترین فعالیت را در ژاپن دارند.
طبق آمار در اواخر سال ۲۰۱۸، بیش از ۲۰۰ میلیون خانه در سراسر دنیا به حداقل یک وسیله خانه هوشمند مجهز بودند؛ با دسترسی بازار به ۳۰% از پهنای باند خانگی ، تا سال ۲۰۲۳، صد میلیون خانه هوشمند دیگر نیز به این تعداد اضافه خواهد شد. تا آخر سال ۲۰۲۳، بیش از ۶.۴ میلیارد دستگاه مربوط به خانه هوشمند مورد استفاده قرار میگیرد، یا به بیانی دیگر، هر خانه هوشمند به صورت میانگین مجهز به ۲۱ دستگاه خواهد بود.
جک نارکوتا، تحلیلگر ارشد صنعتی در (SHS) Smart Home Strategies می گوید:
“از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۳، فروش دستگاه های خانه هوشمند، سالانه رشدی بیش از ۲۰% تجربه می کنند. در این مدت زمان پیش بینی شده، دستهی دستگاه های الکتریکی بیشترین فروش را خواهد داشت و پس از آن ها لامپ های هوشمند رتبه دوم فروش را کسب می کند. در مجموع، دستگاه های الکتریکی و بعد از آن دوربین های نظارتی، در این دوره بیشترین درآمد را به دست آورند.”
بیل ابلاندی، مدیرعامل Smart Home Strategies می افزاید:
“به کار گیری راهحلهای خانه هوشمند رو به افزایش است، که می توان دلیل آن را افزایش آگاهی از قابلیت ها و مزایای این وسایل دانست. قیمت هر دو این خدمات از جمله امنیت نظارتی و دستگاه ها کاهش یافته است، و این امر محصولات و خدمات خانه هوشمند را در دسترس مصرف کنندگان بیشتری قرار داده است.”