ترکیب هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء برای بهبود کیفیت نوشیدنی‌ها

یک کارخانه تولید ماءالشعیر با کمک IBM اقدام به استفاده از هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء کرده است تا در نهایت کیفیت محصولات خط تولید خود را ارتقاء دهد.

هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء در حال تثبیت جایگاه خود در صنعت مواد غذایی و نوشیدنی هستند. جو وگلباخر از بنیان‌گذاران و مدیران شرکت  شوگر کریک بریوینگ (Sugar Creek Brewing) می‌گوید که این شرکت از هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء برای کنترل کیفیت ماء الشعیر استفاده می‌کند.

وگلباخر می‌گوید: « ما از شرکت IBM خواستیم که خط تولید ما را بررسی کند تا بتوانیم از کمک آنها برای بهبود کیفیت محصولات خود استفاده کنیم. آنها گفتند که پیش از این از بازرسی بصری برای تعیین کیفیت خوب یا بد محصولات استفاده کرده‌اند از این رو به نظرم رسید ما هم می‌توانیم از این فناوری استفاده کنیم.»

یکی از مشکلات مهم این شرکت آن بود که میزان پر شدن شیشه‌های نوشیدنی یکسان نبود به طوری که در بعضی شیشه‌ها کف اضافه در ماء الشعیر دیده می‌شد که این کف اضافه به معنای هدر رفت مواد و  افزایش میزان اکسیژن حل شده در نوشیدنی است. بالا رفتن سطح اکسیژن موجب کاهش کیفیت و طعم و همچنین کم شدن زمان ماندگاری محصول است. این مشکلات ماهانه ۳۰ هزار دلار هزینه برای این شرکت به دنبال دارد.

شرکت IBM اقدام به نصب دوربین برای ثبت تصویر در بطری‌ها کرد، پس از گرفتن عکس از بطری‌ها، داده‌ها روی فضای ابری IBM رفته و در انجا توسط الگوریتم هوش مصنوعی واتسون بررسی می‌شود. این سامانه هوشمند با تحلیل این داده‌ها، پیشنهاداتی برای بهبود ارائه می‌دهد. این اطلاعات به افزایش کیفیت ماء الشعیر منجر شده و در نتیجه کارایی کارخانه افزایش می‌یابد.

در این پروژه حسگرهای بسیار دقیقی در فضاهای مختلف خط تولید قرار داده شد تا به‌صورت ۲۴ ساعته اطلاعات مورد نیاز را جمع‌آوری کند. هر یک از این اطلاعات به تنهایی شاید چندان جالب توجه نباشد اما زمانی که در یک نقطه جمع شده و تحلیل می‌شوند می‌توانند نتایج مفیدی ارائه کنند.

این شرکت قصد دارد تا اطلاعات خط تولید خود را با اطلاعات کیفی که از سایت‌های شبکه‌های اجتماعی به‌دست می‌آید ترکیب کرده و مورد استفاده قرار دهد.

منابع خبر :

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک − یک =