اتصال ۱۴ میلیارد دستگاه به اینترنت اشیا تا سال ۲۰۲۴

اخیرا گزارشی درباره بازار اینترنت اشیا به چاپ رسیده که در آن به بررسی فرصت‌های این بازار پرداخته شده است. این بازار پیش‌بینی می‌کند که تعداد ادوات متصل به اینترنت اشیا در سال ۲۰۲۴ با رشد سالانه ۱۲ درصد به رقم ۱۴ میلیارد دستگاه برسد.

 

تحقیقات جدید انجام شده نشان می‌دهد که تعداد دستگاه‌های متصل به اینترنت اشیا ( به جز کامپیوترهای شخصی، تلویزیون‌های هوشمند و کنسول‌های بازی) در سال ۲۰۱۹ تقریبا ۸ میلیارد دستگاه خواهد بود که این رقم در سال ۲۰۲۴ به رقم ۱۴ میلیارد خواهد رسید که نرخ رشد ترکیبی سالانه ۱۲ درصد را تجربه خواهد کرد.

فراوانی تعداد تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها موجب افزایش تعداد ادوات متصل به اینترنت اشیا خواهد شد. این افزایش تعداد ادوات متصل به اینترنت اشیا نه تنها به معنای فرصت برای شرکت‌ها برای کسب سرمایه‌گذاری در این حوزه است بلکه این رشد پیامدهای زیرساختی برای بخش دیتاسنتر، سرورهای ذخیره اطلاعات، شبکه‌های امنیتی و دیگر بازارهای حوزه فناوری اطلاعات است چرا که اطلاعات بیشتری در این حوزه تولید و پردازش می‌شود.

 

کریستین رنو، معاون تحقیق و پژوهش مرکز تحقیقات اینترنت اشیا می‌گوید: «اینترنت اشیا تعریف جدیدی از روش‌های تولید محصولات و خدمات برای شرکت‌ها ارائه می‌کند، اینترنت اشیا معنای جدیدی در نحوه ارائه ارزش به مشتریان تعریف می‌کند. یکی از درس‌هایی که می‌توان از اینترنت اشیا گرفت این است که چقدر این حوزه نسبت به کارهای رایج در فناوری اطلاعات متفاوت است. در مطالعه‌ای که اخیرا انجام شده این پیچیدگی با تجزیه بازار به بخش‌های کوچکتر، مناطق جغرافیایی و صنایع متفاوت مشخص شده است.»

تفکیک بازار مناطق و حوزه‌ها اهمیت زیادی دارد چرا که این تفکیک به شرکت‌ها کمک می‌کند تا درک کنند اینترنت اشیا یک فرصت گسترده است، هرچند که شرکت‌ها نمی‌دانند این فرصت دقیقا چگونه و کجا می‌تواند موجب رقابت‌پذیرتر شدن شود.

داشتن درک صحیح از فرصت‌های اینترنت اشیا برای یک شرکت می‌تواند به معنای تعیین سرنوشت موفقیت یا شکست در این بازار باشد.

با توجه به فرصت‌های بازار، حجم بازار اینترنت اشیا در پنج سال آینده تقریبا چهار برابر خواهد شد به طوری که این بازار از ۱۷۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ به رقم ۶۵۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۴ برسد.

فرصت‌های زیادی برای کسب سود در این بازار وجود دارد اما فقط در صورتی شرکت‌ها می‌توانند از این سود استفاده کنند که فرصت‌ها شناسایی کرده‌ باشند. گزارش‌های بازار به دلیل تقسیم‌بندی حوزه‌ها، مناطق و صنایع می‌تواند ابزار مناسبی برای شرکت‌ها باشد تا با استفاده از آن فرصت‌های کلیدی را در بازار اینترنت اشیا شناسایی کنند.

 

منابع خبر :

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده − پنج =